Sunday, February 26, 2012

Spring! / ¡Primavera!


Almond blossoms- Oltà
If someone would ask me what my favorite season is, I would honestly not know it. Every season I love for its uniqueness, its own characteristics, its own ambient it brings with it. I love them all just as much, also because I know that they will all eventually come, and it seems useless to not like one. It only makes certain seasons harder for yourself ;)

But anyways: a season that I certainly live with joy and a growing lightheartedness is spring.

Spring is the time of life when nature awakens again from its winter sleep, and every living being is busy with new life. Flowers appear wherever is possible, insects hum in their search for fresh food, animals choose this time of the year to bring new life to earth. And with so much happy busyness human don’t remain unaffected. When I am out in nature, I feel myself hum with joy and energy and pleasure. Spring just makes me very happy!

And it seems, with these last few days, that spring is here, with its sunrays and clear skies and warmer wind, ready to let nature once again unfold. The colder winter months seem to have passed. Here. Because in the rest of Europe there are still a lot of places which spring has not yet reached. But it will come. Without doubt, without effort. Because time passes effortlessly :)
happy leaves/flowers

Almond blossom & bee - Xaló


Si alguien me pregunta cuál es mi temporada del año favorita es, yo no lo sabría  sinceramente. Cada temporada me encanta por su unicidad, sus propias características, su ambiente propio que trae consigo. Yo amo a todos igualmente, también porque sé que al final todos vienen, y parece inútil no gustar a uno. Sólo hace a ciertas épocas del año más difícil para ti ;)

Pero de todos modos: una temporada que sin duda vivo con alegría y una creciente despreocupación es la primavera.

La primavera es la época de la vida cuando la naturaleza despierta una vez más de su sueño invernal, y cada ser vivo está ocupado con nueva vida. Las flores aparecen donde sea posible, hay zumbido de los insectos en su búsqueda de alimentos frescos, los animales eligen esta época del año para traer nueva vida a la tierra. Y con tal ocupación alegre es difícil que los humanos se queden inafectados. Cuando estoy en la naturaleza, me siento zumbir con alegría y energía y placer. Primavera me hace muy feliz!

Y parece, estos últimos días, que la primavera está aquí, con sus rayos de sol y cielos despejados y el viento más cálido, dispuesto a dejar que la naturaleza una vez más se despierte. Los meses más fríos del invierno parecen haber pasado. Aquí. Porque en el resto de Europa todavía hay un montón de lugares donde la primavera aun no ha llegado. Pero vendrá. Sin duda, sin esfuerzo. Porque el tiempo pasa sin esfuerzo :)

Almond blossom & bee - Xaló
Happy dog - Oltà

No comments:

Post a Comment